Simple And Logical │ Design Studio
LOGO DESIGN FOR INTERNATIONAL BRANDS
Davor Visković │ INTERVJU
│ Kada ste se počeli baviti grafičkim dizajnom? Možete li nešto reći o svojim počecima?
Rođen sam u Splitu, ali djetinjstvo sam proveo na otoku Hvaru, u Jelsi. Odrastajući uz more mogao sam vidjeti igre sunca, valova i promatrati brze promjene nastajućih oblika. Često bih se kao dijete zaustavljao uz kamen, siku, i uhvatio refleksiju mora u pogledu kosmeja, otkrivajući svijet, potpuno novi, drugačiji, ali pun oblika, jednostavan, koji se fokusirao na trenutak i otkrivao mi potpuno novu ideju svijeta. Igrajući se novim detaljima kombinirao sam tek otkrivene stvari uklapajući ih u postojeću stvarnost koja me okruživala.
Godine i školovanje poslalo me u urbanu sredinu, ali i dalje uz more, u Split. U tim mladim danima moje oči upijale su sve oko sebe, tumačile znakove i u njima vidjele ideje. Moja okolina u takvom nečemu nije mogla sudjelovati, što me na neki način zadržalo u mojoj stvarnosti, ali i produbljivalo okvire novih pogleda i želju da se ti oblici konkretiziraju u vizualnom mediju. Oplemenjujući postojeće stvari svojim otiskom, već iz djetinjstva definiranim iskustvom, primijetio sam da ljudi reagiraju na ono što prikazujem. Kako bih još bolje konkretizirao svoje ideje te ih približio ljudima, ušao sam u područje dizajna u kojemu sam pronašao oblik izričaja sličan mojemu. I tako sam se počeo baviti grafičkim dizajnom, a pozitivne reakcije ljudi dale su mi krila za daljnje istraživanje.
│ Čime se rukovodite u svome radu? Na čemu temeljite svoj rad?
Svoj rad temeljim na snažnoj i dominantnoj vizualnosti. Suvremeni svijet je svijet vladajuće i sveprisutne vizualnosti i bez nje se više ništa ne može zamisliti. Digitalna tehnologija, internet, društvene mreže, mediji potenciraju vizualnost, i to ne bilo kakvu, već onu koja je profesionalno oblikovana, dizajnirana. Dizajn prožima sve sfere čovjekovog života, rada, slobodnog vremena. Čovjeka današnjice više ne zadovoljava puka funkcionalnost, on traži i visok estetski standard. E, tu nastupa moja struka i to otvara široko polje rada.
│ Što su logotipovi, kako njih smišljate?
Logotip je upečatljiv, kreativan, atraktivan zaštitni znak koji funkcionira kao osobna iskaznica nekog branda te predstavlja njegovu jedinstvenost i prepoznatljivost. Logotip je lice tvrtke, on odražava njezin jedinstveni karakter po kojemu se izdvaja od svih ostalih. Grafički dizajner sažima i apstrahira te prevodi u vizualni jezik ono sa čime neka tvrtka posluje i sa čime se želi predstavljati u javnosti. Jednostavno rečeno, izrada loga je prevođenje karaktera tvrtke u njezin vizualni znak. Logotipovi su na neki način i svojevrsni emoticoni jer, osim ideja i koncepata, prenose i emocije, što je dodana vrijednost zaštitnog znaka.
Pri osmišljavanju logotipa istražujem emocije koje su pohranjene u podsvjesnim slikama u kolektivnoj memoriji. Često se iz tih podsvjesnih slika i predodžbi iskristalizira idejno rješenje za logotip. Također, istražujem kulturne fenomene koji oblikuju kolektivne slike i u njih utiskuju svoja značenja. Drugim riječima, svijet oko nas obiluje slikama koje komuniciraju s okolinom na različite načine i na meni je da ih ulovim i izrazim na kreativan način, pretvorim u vizualni znak, u logo. Volim izokrenuti rakurs gledanja, istraživati razne perspektive vizualnosti. Doslovce sve što postoji može se izraziti slikovno, a samim time pretvoriti u logo. Svaka priča može se ispričati kroz slikovno. Ta kreativna igra moj je izazov i izvor nepresušne inspiracije. Kroz moj rad, u mnogim aspektima odražavaju se čisti pogledi i iskonske ideje točno određenih priča. U ovom brbljavom svijetu izražavam riječi, emocije, želje i ideje na vizualan način, govorim vizualnim jezikom.
U slobodno vrijeme bavim se fotografijom koja je praktički neodvojiva od moje struke. Moje je oko uvijek spremno i u potrazi za slikom i motivom kojemu mogu pridati neko drugačije viđenje, neku novu ideju, priču ili kut gledanja.
│ Recite nam nešto o Vašem studiju za grafički dizajn čiji ste idejni začetnik i vodeći dizajner.
Simple And Logical je visokoprofesionalni studio koji izrađuje kompletni vizualni identitet svojih klijenata – tvrtki najrazličitijih profila i djelatnosti. Kreiramo logotipove, izrađujemo sve vizualne elemente korporativnog dizajna, brendiramo ili rebrendiramo, ukoliko klijenti žele promijeniti svoj dosadašnji imidž. Svakom klijentu pristupamo pomno i krajnje individualizirano i s njima u suradnji osmišljavamo njihov zaštitni znak, ime i slogan te vizualna kreativna rješenja s kojima se žele predstaviti u javnosti i osvajati tržišta za svoje proizvode i usluge.
Ono na što stavljamo težište u našem radu je visok estetski standard. On je neodvojiv od našeg grafičkog standarda, do kojega smo došli pomnim radom i usavršavanjem kroz dvadesetčetverogodišnje prisustvo na dizajnerskoj sceni. Stil koji njegujemo je grafički minimalizam koji postižemo pročišćenim linijama, vizualnim stilizacijama, apstrahiranim značenjima i drugim kreativnim rješenjima. Naš stil može se opisati kao inteligentni dizajn jer koncepti loga koje mi kreiramo, pomiču kut gledanja s površne dopadljivosti na dublja značenja.
│ Zbog čega je vizualni identitet toliko važan?
Kvalitetno izveden vizualni identitet koji slijedi visoke imperative suvremene vizualnosti, dovodi u konačnici do prepoznatljivosti branda, širenja broja potencijalnih partnera i klijenata te osvajanje novih tržišta. Preduvjet uspjeha naših klijenata je, prije svega, kvaliteta njihovih proizvoda ili usluga, no bez odgovarajuće javne prezentacije mogli bi ostati nevidljivi i u sjeni konkurencije. Stoga klijentima savjetujemo da promisle o važnosti ulaganja u prezentaciju. Naime, neiskusan klijent pomišlja da može i sam, priručnim alatima stvoriti vlastiti brand, no neprofesionalan pristup tako važnoj stavci može samo odmoći te kvalitetan proizvod ili uslugu obilježiti kao puku improvizaciju. Profesionalno brendiranje uvijek pridonosi kako vidljivosti, tako i uspješnosti, i u današnje vrijeme visokih dizajnerskih standarda, ne bismo trebali svoj identitet po kojemu će nas javnost prepoznavati, tek tako prepustiti slučaju i improvizaciji.
│ Možete li nabrojati usluge koje pruža Vaš studio za dizajn?
Vizualni standardi s kojima poslujemo uključuju logotip tvrtke, način njegovog korištenja i apliciranja (tisak, internet, predmeti, vozila…), odabir karakterističnih boja, fonta i svih ostalih elemenata vizualne komunikacije. Idejno rješenje za logotip razrađujemo u različitim tipografijama, crno-bijeloj tehnici, dvobojno i u koloru. Izrađujemo aplikaciju znaka na standardne poslovne tiskanice: posjetnicu, memorandum, faks, račun, reklame, pa do razrađenog sustava identifikacije i označavanja trgovina, prodajnih mjesta, vozila i prostora.
│ Koje svoje radove biste izdvojili i zašto?
Toliko je toga već prošlo kroz moje ruke, no nekoliko njih bili su mi osobiti stvaralački izazov i užitak. Galleria Business Center (dinamičan logo koji poziva i poput labirinta uvlači poglede), Muzej čokolade (lijep i „sladak“, privlačan logo koji kroz stilizaciju praline svjedoči o konditorskom umijeću oblikovanja čokolade), Poliklinika Nola (sofisticirani, minimalizam tankih, čistih linija koji odražava krhkost ljudskog tijela), Geokon (vizualno snažan, zahtjevan, „težak“ korporativni logo vezan uz hidrografska ispitivanja), Vinarija Jungić (elegantna i zavodljiva stilizacija vinske kulture i tradicije) i još mnogo toga. Na web-stranici studija nalazi se moj portfolio, mjestimično popraćen i tekstovima koji govore o izvorima inspiracije i asocijativnom sklopu koji stoji iza tih logotipova.
│ Kada biste sebe morali opisati kao logotip, kako biste se opisali i koji biste si slogan dali?
Kada bih ja bio logo, bio bih brod. Slogan koji bih si dao, glasio bi „brod za duge plovidbe“. Mislim da me to najbolje opisuje. Moji korijeni, moja vizualnost, kao i muzikalnost, sve to proizlazi iz mora pokraj kojega sam rođen. „I gledam more gdje se k meni penje“, piše Josip Pupačić i u tome vidim sebe i svoju trajnu inspiraciju, svoj doživljaj vizualnosti koja je dio mog stvaralačkog identiteta. Moglo bi se reći da sam izašao iz mora i da ću njime otploviti jednoga dana…
Davor Visković │ CEO and Lead Graphic Designer │ At Simple And Logical Design Studio